vrijdag 28 juli 2017

UWV dreigt met de dood?

Afgelopen maandag heb ik al bericht over het UWV, wat mij verre houdt van inkomen, waarom en over het hoe of wat kunt u lezen in dit artikel Het UWV, de crepeer methodiek .

Gisteren heeft mijn vrouw weer naar het UWV gebeld, met nu een zeer aardige vrouw, die begrip toonde en ook van mening was, dat collega's van haar niet iets voor moeten houden, wat niet waar is en dat herhaald. Zo ook dat het UWV, een hartpatiƫnt, tevens belast met COPD en diabeet zijnde niet een uitkering kunnen onthouden voor een (te) lange tijd. Dit gesprek vond gisteren plaats op 27 juli 2017, 6 dagen na de dag dat mijn uitkering had moeten verschijnen op 21 juli 2017 op onze bankrekening. Feitelijk zeg ik hierover i.v.m. met mijn chronische ziekten dat dit als een poging tot doodslag benoemd kan worden. Ik ging dan ook zondagavond neer, met heftige pijn op mijn borstkas, waar wellicht mijn diabeet zijn een rol in heeft gespeeld. Want wat het UWV betreft eet ik maar niet, voor iemand met een drietal chronische ziekten een meer dan onverantwoordelijk besluit ten aanzien van mijn persoon. Jammer is daarbij dat mijn huisarts het afgelopen maandag niet als bijkomende taak zag om het UWV omtrent het niet uitbetalen op de vingers te tikken. Dit is het gevoerde gesprek van 27 juli 2017, gevoerd met het UWV( voorliggend had mijn oudste dochter ook naar hen gebeld) :




Ik ben inmiddels teruggebeld door het UWV en kreeg te horen dat mijn uitkering pas op maandag dus op 31 juli 2017 door mij ontvangen zal worden. Reden het zit al in het systeem en dat kunnen ze niet meer wijzigen, weer een leugen, de zoveelste? Dus ruim 10 dagen na de officiĆ«le betaaldatum. Ik zal en ik moet dood? Ik vind het grof schandalig en erg idioot dat het UWV mensen met niet zomaar wat chronische ziekten, mishandelen als een ordinaire fraudeur, te idioot voor woorden! Gelukkig helpen de nieuw voorgeschreven medicijnen mij. Als er geld is, weer naar het ziekenhuis, want er was/is iets mis, mijn hart lijkt genoeg te hebben van de pesterijen! ! De €5,= gemoeid met een spoed overboeking is voor hen meer waard dan mijn (ons) leven, ziekmakend! Wanneer is het eens genoeg, tot ik in een kist lig?